جلبکهای دریایی سواحل جنوب ایران، منطقه بندر لنگه، خلیج فارس

نویسندگان

جلوه سهرابی پور

رضا ربیعی

طاهر نژاد ستاری

مصطفی اسدی

چکیده

این مطالعه در سه محل از سواحل بندر لنگه در جنوب ایران، در سواحل شمالی خلیج فارس انجام شد . 119 گونه از جلبکهای جمع آوری و شناسایی شده منطقه که شامل 29 گونه جلبک سبز (2 گونه گزارش جدید)، 31 گونه جلبک قهوه ای (4 گونه گزارش جدید) و 59 گونه قرمز (2 گونه گزارش جدید) می باشد معرفی می گردد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

شناسایی مورفولوژیک و مولکولی جلبکهای قهوه‌ای Padina sp. (Thivy, 196( در سواحل بندر لنگه، خلیج فارس

جلبک‌های قهوه‌ای (Adanson, 1763) padina به طور گسترده‌ای در مناطق ساحلی گرمسیری و معتدل و در مناطق بین جزر و مدی تا نواحی زیر جزر و مدی یافت می‌شوند. هدف از تحقیق حاضر، شناسایی جلبک‌های جنس پادینا در سواحل بندر لنگه خلیج فارس با استفاده از شواهد مورفولوژیکی و توالی‌های کلروپلاستی rbcL می‌باشد. شناسایی مورفولوژیک با استفاده از کلید شناسایی معتبر انجام شد. سپس استخراج DNA با استفاده از روش CTABبا...

متن کامل

گونه (Derbesia marina (Derbesiaceae گزارش جدیدی از جلبکهای سبز خلیج فارس

گونه Derbesia marina (Lyngbye) Kjellman از خانواده Derbesiaceae از رده جلبکهای سبز برای نخستین بار از منطقه خلیج فارس گزارش می‌گردد. در طی تحقیقی بر روی جلبکهای سواحل خلیج فارس در جنوب ایران این گونه از نواحی جزر و مدی سواحل بندر شناس در غرب بندر لنگه از بنادر استان هرمزگان شناسایی شد.

متن کامل

شناسایی مورفولوژیک و مولکولی جلبکهای قهوه ای padina sp. (thivy, ۱۹۶( در سواحل بندر لنگه، خلیج فارس

جلبک های قهوه ای (adanson, 1763) padina به طور گسترده ای در مناطق ساحلی گرمسیری و معتدل و در مناطق بین جزر و مدی تا نواحی زیر جزر و مدی یافت می شوند. هدف از تحقیق حاضر، شناسایی جلبک های جنس پادینا در سواحل بندر لنگه خلیج فارس با استفاده از شواهد مورفولوژیکی و توالی های کلروپلاستی rbcl می باشد. شناسایی مورفولوژیک با استفاده از کلید شناسایی معتبر انجام شد. سپس استخراج dna با استفاده از روش ctabبا...

متن کامل

گونه (derbesia marina (derbesiaceae گزارش جدیدی از جلبکهای سبز خلیج فارس

گونه derbesia marina (lyngbye) kjellman از خانواده derbesiaceae از رده جلبکهای سبز برای نخستین بار از منطقه خلیج فارس گزارش می گردد. در طی تحقیقی بر روی جلبکهای سواحل خلیج فارس در جنوب ایران این گونه از نواحی جزر و مدی سواحل بندر شناس در غرب بندر لنگه از بنادر استان هرمزگان شناسایی شد.

متن کامل

گونه Corynomorpha prismatica گزارش جدیدی از جلبکهای قرمز برای خلیج فارس و خلیج عمان

گونه Corynomorpha prismatica (J. Agardh) J. Agardh از جلبکهای قرمز خانواده Corynomorphaceae برای نخستین بار از مناطق جزر ومدی بندر لنگه در استان هرمزگان و بندر چابهار در شمال دریای عمان واقع در استان سیستان و بلوچستان و در جنوب شرقی ایران بعنوان گونه رکورد جدید برای فلور جلبکی خلیج فارس و خلیج عمان گزارش می‌گردد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 10

شماره 2 2004

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023